تحولات لبنان و فلسطین

مدیرعامل مؤسسه آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) و زیارتگاه شهید مدرس (ره) گفت: در قالب برنامه‌های متنوع فرهنگی، خدماتی گوناگون به زائران و مجاوران این آستان مبارک و زیارتگاه شهید مدرس ارائه می‌شود.

تشریح شاخص‌ترین برنامه‌های فرهنگی آستان حسین بن موسی الکاظم (ع) و زیارتگاه شهید مدرس

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی احمدی تصریح کرد: موقعیت جغرافیایی ویژه حرم مطهر برادر گرامی امام رضا (ع) به دلیل قرارگرفتن در مسیر تردد زائران از استان‌های مرکزی و جنوبی کشور، به سمت مشهد مقدس و بالعکس، سبب شده تا این آستان مبارک برنامه‌های متنوعی را طراحی  و اجرا کند.
مدیرعامل مؤسسه آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) و زیارتگاه شهید مدرس با اشاره به برنامه‌های شاخص فرهنگی این مؤسسه افزود: اجتماع بزرگ  «نسل ظهوریم»، با حضور نوجوانان پسر و دختر و مجریان برجسته، کرسی ملی تلاوت مجلسی قرآن کریم با حضور قاریان برجسته بین‌المللی، اجتماع بزرگ بانوان در مناسبت‌های مختلف مذهبی و ملی، با حضور بانوان سخنران و مداح برجسته کشوری، از جمله برنامه‌هایی است که در حوزه فرهنگی در این آستان اجرا می‌شود.
وی گفت: سلسله مراسم‌های بزرگداشت شهید آیت‌الله مدرس (ره) با حضور مهمانان کشوری، در سالروز شهادت آن فقیه مجاهد یکی از برنامه‌های شاخص مؤسسه آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم  (ع) و زیارتگاه شهید مدرس (ره) است که هر سال در سالروز شهادت این عالم مجاهد برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام احمدی، تشییع نمادین حضرت فاطمه زهرا (س)، جشن‌های بزرگ ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن و ولادت حضرت علی (ع) و روز مرد همراه با تجلیل از خدام را از دیگر برنامه‌های حرم مطهر برادر گرامی امام رضا (ع) عنوان کرد.
وی با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه محوری روز بصیرت در روز نهم دی‌ماه گفت: برپایی ایستگاه فرهنگی در سالروز شهادت سردار سلیمانی در جوار مزار مطهر شهید در کرمان، جشن ورود به قرآن کریم ویژه 350 نونهال مراکز مهدالرضا و پیش دبستانی شکوفه‌های رضوی در شهرستان های طبس، کاشمر، بشرویه، عشق آباد و روستاهای محمدآباد و جمز بخش‌های دیگری از خدمات موسسه در حوزه فرهنگی است.
احمدی افزود: برگزاری ویژه‌برنامه گلشن وحی، تلاوت یک جزء از قرآن کریم در ماه مبارک رمضان و پخش از شبکه سراسری دو سیما و شبکه استانی خاوران، برنامه سحرگاهی نسیم رحمت همه‌روزه در ایام ماه مبارک رمضان به مدت 80 دقیقه و پخش از شبکه استانی خاوران و برپایی برنامه‌های شب‌های آسمانی، در لیالی با فضیلت قدر، با حضور بیش از 40 هزار نفر در طبس و کاشمر از دیگر برنامه‌های فرهنگی این موسسه است.
وی ویژه‌برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی از جمله تجلیل از کتابداران مؤسسه، برپایی نمایشگاه کتاب، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی، عضویت رایگان، خوانش کتاب و... را از بخش‌های دیگر برنامه‌های فرهنگی این مجموعه برشمرد و گفت: تشکیل ستاد تسهیلات نوروزی و میزبانی از بیش از 2 میلیون زائر در ایام تعطیلات نوروز، برگزاری سلسله جشن های دهه کرامت، اعزام سخنران و مداح در مناطق محروم و موقوفه دار جهت برپایی جشن این دهه، میزبانی از کاروان زیر سایه خورشید و سفیران کریمه و حضور در مناطق محروم و اجتماعات مردمی و شب شعر ملکوت هشتم با حضور شاعران برجسته کشوری در ایام ولادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) از دیگر فعالیت‌های فرهنگی این مرکز است.
مدیرعامل مؤسسه آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم  (ع)  و زیارتگاه شهید مدرس برپایی نمایشگاه «غدیر تا ظهور» همراه با روایتگری واقعه غدیر، اجرای نمایش شهادت حضرت رقیه (س) با همکاری گروه نمایش روستای کریت در شب شهادت آن حضرت، برگزاری اردوهای «یک روز خوب، یک حس خوب» ویژه نوجوانان و جوانان، اردوهای «مهمانی ملکوت» با حضور نوجوانان در یک شب در حرم مطهررضوی با برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و هیجانی، برپایی نشست‌های «قرآن؛ کتاب زندگی» ویژه بانوان و پژوهش در قرآن کریم با حضور اساتید قرآن کریم و اجرای روضه‌های خانگی در حرم مطهر همراه برنامه‌های امام‌شناسی، آداب زیارت و... را از دیگر برنامه‌های شاخص فرهنگی مؤسسه عنوان کرد.
وی گفت: ایستگاه «کافه گفت‌وگو» ویژه نوجوانان پسر و دختر، با بررسی مسائل روز، راه‌اندازی گروه سرود و گروه تئاتر میقات الرضا(ع)، فعالیت هیئت «دختران رضوی» ویژه دختران نوجوان و «قاسمیون» ویژه پسران نوجوان، همایش پیاده‌روی در مناسبت‌های شاخص فرهنگی از قبیل ولادت حضرت امام رضا (ع)، اربعین حسینی و شهادت امام موسی کاظم(ع)، اقامه نماز باشکوه عید سعید فطر،  اجتماع بزرگ هیئت مذهبی  و «رضویون» از دیگر  فعالیت‌های این مؤسسه در حوزه فرهنگی است.

منبع: آستان نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.